Stworzyliśmy super skuteczny mechanizm zgłaszania problemów w przestrzeni miejskiej.
Cel projektu:
wsparcie lokalnej społeczności w rozwiązywaniu problemów w przestrzeni miejskiej, takich jak usterki nawierzchni lub oświetlenia
Miejsce akcji:
Toruń
Czas działania:
2012-2014
Nasza rola:
kompleksowa realizacja projektu
Efekty:
utworzenie serwisu internetowego naprawmyto.pl, który umożliwiał mieszkańcom zgłaszanie usterek w miejskiej infrastrukturze
Przepalona latarnia? Uciążliwa dziura w jezdni? A może nielegalne wysypisko na osiedlu? Natykając się na lokalne problemy w miejskiej infrastrukturze, nie zawsze wiemy, komu powierzyć ich rozwiązanie. Znaleźliśmy na to sposób – utworzyliśmy specjalny serwis internetowy naprawmyto.pl, inspirowany brytyjskim portalem FixMyStreet. Strona pozwalała na zgłoszenie usterki, którą mieszkaniec lub mieszkanka dostrzegli na osiedlu, placu zabaw albo lokalnym parkingu. Szybko, wygodnie, a co najważniejsze – skutecznie.
Kluczem do dobrego funkcjonowania serwisu był system informatyczny, w którego opracowaniu uczestniczyli przedstawiciele naszej Fundacji. Zbudowano go tak, aby informacja od mieszkańca lub mieszkanki szybko dotarła na biurko odpowiednich biur i wydziałów Urzędu Miasta, MZD lub Straży Miejskiej.
Dzięki naszej Pracowni, w pilotażowy program Naprawmy To zaangażowało się ponad 400 mieszkańców Torunia, którzy na bieżąco zgłaszali wszelkie awarie w miejskiej infrastrukturze. Udało się usunąć około 600 zgłoszonych usterek! Projekt nie jest już aktywny, ale z powodzeniem funkcjonował w Toruniu oraz w 30 innych miastach Polski. Od 2021 roku realizowała go Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”.
Koordynator projektu: Krzysztof Ślebioda
Projekt sfinansowała Fundacja im. Stefana Batorego.